Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105776
Title: Эмоциональный аспект в преподавании иностранного языка в вузе
Other Titles: The emotional aspect in teaching foreign languages at university
Authors: Родион, С. К.
Rodion, S. K.
Keywords: иностранные языки;коммуникативные навыки;эмоциональный интеллект;учебные пособия;emotional intelligence
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Родион, С. К. Эмоциональный аспект в преподавании иностранного языка в вузе / С. К. Родион; науч. рук. Е. А. Малашенко // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – С. 82-88.
Abstract: Рассматривается роль эмоционального интеллекта как фактора, влияющего на эффективное обучение иностранному языку и на эффективное изучение иностранного языка. Автор рассуждает о важности эмоционального интеллекта и предлагает к рассмотрению некоторые виды заданий, которые могут использоваться в учебных пособиях для развития эмоциональной составляющей личности.
This article examines the role of emotional intelligence as a factor influencing the effectiveness of both teaching and learning foreign languages. The author highlights the importance of emotional intelligence and suggests several types of tasks that can be included in educational materials to foster the emotional dimension of learners' personalities.
This article examines the role of emotional intelligence as a factor influencing the effectiveness of both teaching and learning foreign languages. The author highlights the importance of emotional intelligence and suggests several types of tasks that can be included in educational materials to foster the emotional dimension of learners' personalities.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105776
ISBN: 978-985-564-505-5
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rodion_82-88.pdf940.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.