Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104382
Title: | Влияет ли уровень образования на доход: анализ итогов социологического опроса и статистика |
Other Titles: | Does the level of education affect income: analysis of the results of a sociological survey and statistics |
Authors: | Столь, А. В. Stol, A. |
Keywords: | высшее образование;доход;заработная плата;материальное положение;человеческий капитал;higher education |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Колорград |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Столь, А. В. Влияет ли уровень образования на доход: анализ итогов социологического опроса и статистика / А. В. Столь // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Выпуск 17 / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия: А. В. Егоров (главный редактор) и др.]. – Минск : Колорград, 2024. – С. 672-681. |
Abstract: | Проводится сопоставление выявленных на примере российской статистики закономерностей в уровне заработной платы в зависимости от уровня образования и сферы занятости с ответами респондентов в Республике Башкортостан по оценке дохода с учетом сферы экономической деятельности, уровня образования, рода деятельности, занятости в государственном и частном секторе. The article compares the patterns in the level of wages, identified using the example of Russian statistics, depending on the level of education and the field of employment, with the answers of respondents in the Republic of Bashkortostan on assessing income, taking into account the sphere of economic activity, level of education, type of activity, employment in the public and private sectors. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104382 |
ISBN: | 978-985-896-752-9 |
Appears in Collections: | _Научные труды БГЭУ, 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Stol_672_681.pdf | 246.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.