Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105867
Title: Professional training programs for future educators in China
Other Titles: Профессиональные программы подготовки учителей в Китае
Authors: Mu Jingwen
Му Цзинвэнь
Keywords: teacher training;professional development;education policy;cross-cultural competence;China;подготовка учителей;профессиональное развитие;межкультурная компетентность;Китай
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Citation: Mu Jingwen. Professional training programs for future educators in China / Mu Jingwen; scientific supervisor E. A. Malashenko // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – С. 420-427.
Abstract: This study provides a comprehensive overview of teacher training programs in China, focusing on policies, methods, and their role in enhancing teacher quality. Since the 2001 curriculum reform, China has emphasized improving primary and secondary education by strengthening teacher training. Additionally, cross-cultural competence has emerged as a critical component for preschool educators, addressing the growing diversity in classrooms. This study provides valuable insights into the current state and needs of preschool teachers in cross-cultural education across different regions of China.
Представлен всесторонний обзор программ подготовки воспитателей дошкольных учреждений в Китае. Особый акцент сделан на реформу образования, политику, методы и их роль в повышении качества преподавания. С реформой учебных программ 2001 года Китай сосредоточил внимание на улучшении начального и среднего образования через усиление подготовки учителей. Кроме того, межкультурная компетентность стала важным компонентом подготовки воспитателей дошкольных учреждений, учитывая многонациональность и наполненность в классах. В исследовании также приведены ценные данные о текущем состоянии и потребностях воспитателей дошкольных учреждений в области межкультурного образования в различных регионах Китая.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105867
ISBN: 978-985-564-505-5
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mu_Jingwen_420-427.pdf949.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.