Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105818
Title: Развитие у школьников среднего звена умений письменной речи посредством информационно – коммуникационных технологий
Other Titles: Developing middle school students' written communication skills through information and communication technologies
Authors: Сушкова, Е. А.
Sushkova, E. A.
Keywords: иноязычная письменная компетенция;нейросеть;искусственный интеллект;foreign language written competence
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Сушкова, Е. А. Развитие у школьников среднего звена умений письменной речи посредством информационно – коммуникационных технологий / Е. А. Сушкова; науч. рук. Е. Ю. Чайка // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – С. 366-373.
Abstract: Особенности письменного вида речевой деятельности, освещаются трудности, возникающие на пути формирования умений письменной речи. Предлагается внедрение технологии нейросетей Perplexity и Lexica как средства, способствующего повышению внутренней мотивации обучающихся, эффективности процесса по формированию умения письменной речи обучающихся учреждений дополнительного образования в смешанной возрастной группе от 11 до 14 лет, овладевающими иноязычной компетенцией на уровне A2+.
The article explores the specifics of written communication as a form of speech activity and highlights the challenges in developing written skills. The study proposes the implementation of Perplexity and Lexica neural network technologies as tools to enhance students' intrinsic motivation and improve the effectiveness of writtencommunication skill development. The approach targets students in supplementary education institutions, aged 11 to 14, acquiring foreign language competencies at the A2+ level in a mixed-age group setting.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105818
ISBN: 978-985-564-505-5
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sushkova_366_373.pdf830.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.