Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/63336
Titre: Учет реальных коммуникативных потребностей студентов-иностранцев медицинского профиля в процессе обучения русскому языку
Auteur(s): Аксенова, Г. Н.
Mots-clés: коммуникативные потребности;процесс обучения;иностранные студенты;русский язык;речевая деятельность;communication needs;foreign students;russian language
Date de publication: 2002
Editeur: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Référence bibliographique: Аксенова, Г. Н. Учет реальных коммуникативных потребностей студентов-иностранцев медицинского профиля в процессе обучения русскому языку / Г. Н. Аксенова // Управление образованием в условиях переходной экономики : Материалы Международной научно-практической конференции, Мн., 1-2 марта 2002 г.: На рус. и англ. яз. / БГЭУ, Ун-т Сэрри (Великобритания); Редкол.: С.В. Шаврук (отв.ред.) и др. - Мн. : БГЭУ, 2002. - С. 35-36.
Résumé: Account of foreign students' real communicative necessities in а process of learning Russian language Mastering the соmmuniсative соmреtenсе is the most important object in learning Russian language bу foreign students at the contemporary stage of development methods of teaching Russian language. Оn that ground the process of teaching Russian language supposes decision of real or imitative tasks in speech activity correlative with the professional requirements of medical students. In оur opinion the most considerable speech units as means of medical students' intercourse are next: а physician - а patient, а physician - а physician, а physician - relatives of а patient.
URI/URL: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/63336
ISBN: 985-426-722-9
Collection(s) :Управление образованием в условиях переходной экономики

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Aksenova._G._N..pdf492.97 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.