Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109445| Title: | Технология сценирования как фактор повышения эффективности лингвистического образования в цифровую эпоху |
| Other Titles: | Scenarization technology as a factor in enhancing the effectiveness of linguistic education in the digital era |
| Authors: | Кирильчик, Т. К. Kirylchyk, T. K. |
| Keywords: | сценирование;иноязычное диалогическое общение;культурно обусловленный сценарий;лингводидактические единицы;межкультурная коммуникация;взаимопонимание;scenarization technology;dialogic communication;intercultural communication |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
| Language: | Русский |
| Type: | Article |
| Citation: | Кирильчик, Т. К. Технология сценирования как фактор повышения эффективности лингвистического образования в цифровую эпоху / Т. К. Кирильчик // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей IV Евразийской научно-практической конференции, Минск, 24 апреля 2025 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2025. – С. 51-63. |
| Abstract: | Описывается методика обучения студентов неязыковых вузов иноязычному диалогическому общению с использованием технологии сценирования. Основное внимание уделяется моделированию культурно обусловленных сценариев для достижения взаимопонимания в межкультурной коммуникации. Рассматривается уровневой подход к лингводидактическим единицам (коммуникативный шаг, ход, обмен, эпизод, событие) и коммуникативно-ориентированный подход. The article describes a methodology for teaching students of non-linguistic universities foreign language dialogic communication using staging technology. The focus is on modeling culturally conditioned scenarios to achieve mutual understanding in intercultural communication. It examines a leveled approach to linguistic-didactic units (communicative step, move, exchange, episode, event) and a communicative-oriented approach. |
| URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109445 |
| ISBN: | 978-985-564-526-0 |
| Appears in Collections: | 2025 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Kirilchik_51_63.pdf | 314.52 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
