Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105878
Title: Development of essential professional competencies for future psychology educators
Other Titles: Развитие ключевых профессиональных компетенций у будущих преподавателей психологии
Authors: Zhao Xixi
Чжао Сиси
Keywords: psychology education;communicative competencies;cognitive competencies;pedagogical competencies;teacher training;психологическое образование;коммуникативные компетенции;подготовка преподавателей
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Citation: Zhao Xixi. Development of essential professional competencies for future psychology educators / Zhao Xixi; scientific supervisor E. A. Malashenko // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – С. 395-401.
Abstract: This study examines the historical and cultural foundations of psychology education in China and the Republic of Belarus, highlighting how cultural values and national identity shape educational practices and societal attitudes toward mental health. The research explores the key professional competencies required for future psychology educators, including cognitive, pedagogical, interpersonal, and applied skills. It underscores the importance of cross-cultural communication, ethical awareness, and emotional management in fostering effective educational practices.
Рассматриваются исторические и культурные основы психологического образования в Китае и Республике Беларусь, подчеркивая, как культурные ценности и национальная идентичность формируют образовательные практики и отношение общества. В работе исследуются ключевые профессиональные компетенции, необходимые будущим преподавателям психологии, включая когнитивные, педагогические, межличностные и прикладные навыки. Особое внимание уделяется важности межкультурной коммуникации, этической осведомленности и управления эмоциями для повышения эффективности образовательных практик.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105878
ISBN: 978-985-564-505-5
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhao_Xixi_395-401.pdf418.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.