Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105863
Title: The concept of online education in China's higher education
Other Titles: Концепция онлайн обучения в системе и высшего образования Китая
Authors: Li Hui
Ли Хуэй
Keywords: online education;higher education;China;ICT integration;e-learning;онлайн-образование;высшее образование;Китай
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Citation: Li Hui. The concept of online education in China's higher education / Li Hui; scientific supervisor E. A.Malashenko // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – С. 435-444.
Abstract: This paper examines the concept of online education in China's higher education system, exploring its connotation, characteristics, and practical pathways. By analyzing challenges such as cultural constraints, information literacy, and structural mechanisms, the study highlights opportunities for integrating ICTs into education. The paper reviews synchronous, asynchronous, and interactive teaching models, offering insights for promoting equity, modernization, and quality in education.
Рассматривается концепция онлайн-образования в системе высшего образования Китая, сделана попытка проанализировать ее содержание, особенности и практические пути реализации. Подчеркнуты вызовы, такие как культурные ограничения, цифровая грамотность и структурные механизмы, а также возможности интеграции ИКТ в образовательный процесс. Рассматриваются синхронные, асинхронные и интерактивные модели обучения, предлагаются идеи для продвижения равенства, модернизации и качества образования.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105863
ISBN: 978-985-564-505-5
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Li_Hui_435-444.pdf818.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.