Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102567
Title: Современные аспекты неоклассической теории фирмы
Other Titles: Modern aspect of the neoclassic business theory
Authors: Колобухина, Т. В.
Issue Date: 1999
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Thesis
Citation: Колобухина, Т. В. Современные аспекты неоклассической теории фирмы : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук по специальности 08.00.01 — Политическая экономия / Т. В. Колобухина; УО «Белорусский государственный экономический университет». – Минск, 1999. – 22 с.
Abstract: Анализ и обоснование впервые в республике аспекты теоретико-методологических основ неоклассической теории фирмы; выделение основных этапов эволюции неоклассической теории фирмы; систематизация и анализ неоклассического и альтернативных (неоинституционального и посткейн-сианского) подходов, показывающих различия их по вопросам трактовки концепции фирмы, ее целей и поддерживающей функции, роль и значение ценового механизма; демонстрация возможности применения для предприятий Республики Беларусь в переходный период с учетом экономических, исторических, политических и других особенностей основной неоконсервативной политики теории фирмы (о функционировании фирмы в условиях несовершенства конкуренции, о проблемах доступа к определенному сегменту национального рынка, инвестициях, сбережениях, ценообразования, налогообложение, цели компании и т. д.)
The analysis and validation of the tht^ rettical and methodological principles of the neoclassic business theory: identification of the main stages of the evolution of the business theory, the systematization and analysis of the (neoclassic and alternative neoclassic and post-Keysenian) approaches, demonstration of their differences in business interpretation, business orientation and functions., the roles and the significance of the pricing mechanism; implementation in the Belorussian industries during the transitional period with the consideration of the economic, historical, political and other features, basic neoconservative postulates of the business neoclassic ideology (Business Survival in Case of Unfair Competition. Problems of Access to Some National Market Segments, investments, Savings, Market Withdrawal, State Control. Pricing, Cost, Taxation for Business Profit, etc.).
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102567
Appears in Collections:Авторефераты диссертаций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
k_Kolobukhina_e.pdf684.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.