Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/88243
Title: | Определение брендового капитала преподавателей |
Other Titles: | Defining the Brand Equity of Academics |
Authors: | Окрут, К. С. Okrut, K. S. |
Keywords: | преподаватели;брендовый капитал;академические бренды;персональный бренд;бренд-менеджмент;teachers;brand equity;personal brand;brand management |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Окрут, К. С. Определение брендового капитала преподавателей / К. С. Окрут // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2021. - № 2 - C. 59-66. |
Abstract: | Цель статьи — исследование персонального бренда преподавателей высшей школы, а также разработка шкалы для определения персонального капитала (уровня) их бренда. Проведено литературное исследование и предложена модель для определения брендового капитала профессорско-преподавательского состава (ППС). По этой модели
сильный бренд ППС появляется благодаря сочетанию таких характеристик, как производительность и популярность. Разработана шкала для определения брендового капитала преподавателей в рамках исследовательской модели. The objective of this article is to study the personal brand of academics, as well as develop a scale for determining the personal equity (level) of the brand of academics. A comprehensive literature study was carried out and a model was proposed for determining the brand capital of faculty members. According to this model, a strong brand of lecturers emerges from a combination of such characteristics as performance and popularity. Then a scale was developed to determine the brand equity of academics within the research model |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/88243 |
ISSN: | 1026-3578 |
Appears in Collections: | 2021, № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Okrut_59_66.pdf | 250.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.