Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/84242
Title: Методика определения рыночной силы торговых сетей
Other Titles: Methodology for determining the market forces of retail chains
Authors: Микулич, И. М.
Леднева, И. А.
Mikulich, I. M.
Ledneva, I. A.
Keywords: торговые сети;дополнительные платежи;торговая надбавка;шкала оценки;медиапространство;регулирование рынка;retail chains;rating scale
Issue Date: 2020
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Микулич, И. М. Методика определения рыночной силы торговых сетей / И. М. Микулич, И. А. Леднева // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Вып. 13 / [редкол.: В.Ю. Шутилин (гл. ред.) и др.] ; М-во образования Респ. Беларусь, Белорус. гос. экон. ун-т. - Минск : БГЭУ, 2020. - С. 386-394.
Abstract: Рассмотрен подход к определению коэффициента рыночной силы торговых сетей, который предусматривает поэтапное увеличение числа входящих в него элементов, отражающих степень влияния организации на ситуацию на потребительском рынке. Авторами также предложены рекомендации по расчету данного коэффициента с учетом сложившихся условий хозяйствования и специфики статистического учета.
The article proposes an approach to determining the ratio o f market forces of retail chains, which provides for a phased increase in the number of elements included in it, reflecting the degree o f influence of the organization on the situation on the consumer market. The authors also proposed recommendations for calculating this ratio taking into account the existing business conditions and the specifics of statistical accounting.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/84242
ISBN: 978-985-564-292-4
Appears in Collections:_Научные труды БГЭУ, 2020

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mikulich_386_394.pdf203.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.