Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/80560
Title: Образовательный потенциал региона в структуре интеллектуального капитала
Other Titles: Educational potential of the region in the structure of intellectual capital
Authors: Сирая, Г. С.
Siraya, G. S.
Keywords: интеллектуальный капитал;образовательный потенциал;человеческий капитал;educational potential;human capital
Issue Date: 2019
Language: Русский
Type: Article
Citation: Сирая, Г. С. Образовательный потенциал региона в структуре интеллектуального капитала / Г.С. Сирая // Экономика глазами молодых : сборник статей XII Международного экономического форума молодых ученых (г. Минск, 11–12 октября 2019 г.) / [редкол.: А.А. Быков (науч. ред.), О.А. Морозевич (зам. науч. ред.) и др.] ; М-во образования Респ. Беларусь, УО "Белорус. гос. экон. ун-т", Совет молодых ученых. - Минск : БГАТУ, 2019. - С. 144-150.
Abstract: Рассмотрена структура интеллектуального капитала на основе развития теории человеческого капитала в условиях цифровой экономики. Проведена сравнительная оценка интеллектуального капитала субъектов Южного федерального округа по основным компонентам человеческого капитала, а также с учетом показателя развития информационно-коммуникационных технологий, как одного из важнейших составляющих интеллектуального капитала в условиях цифровой экономики.
The structure of intellectual capital based on the development of the theory of human capital in a digital economy is considered. A comparative assessment of the intellectual capital of the subjects of the Southern Federal District on the main components of human capital, as well as taking into account the indicator of the development of information and communication technologies, as one of the most important components of the intellectual capital of the digital economy.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/80560
ISBN: 978-985-25-0004-3
Appears in Collections:2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Siraya_G._S..pdf378.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.