Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/79302
Title: | Академический вектор "шелковой интеграции" как составляющая риск-менеджмента китайского проекта |
Other Titles: | Academic vector of "silk ntegration" as a part of risk management of the Chinese project |
Authors: | Скриба, Н. Н. Скриба, С. И. Skriba, N. N. Skriba, S. I. |
Keywords: | интеграция;трансконтинентальные коридоры;управление рисками;китайские проекты;integration;management of risks |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Скриба, Н. Н. Академический вектор "шелковой интеграции" как составляющая риск-менеджмента китайского проекта / Н. Н. Скриба, С. И. Скриба // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Вып. 12 / [редкол.: В.Н. Шимов (гл. ред.) и др.] ; М-во образования Респ. Беларусь, Белорус. гос. экон. ун-т. - Минск : БГЭУ, 2019. - C. 397-403. |
Abstract: | Оценивая потенциальные возможности и стратегически значимые факторы риска реализации китайского проекта «пояса и пути», авторы статьи актуализируют задачу формирования и развития «академических коридоров» как необходимого условия эффективного управления риском интеграционных процессов, формулируют связанные с ней приоритеты для белорусской высшей школы. While assessing the potential and strategically significant risk factors for the implementation of the «Belt and Road» Chinese project, the authors of the article update the task of forming and developing «academic corridors» as an indispensable condition for an effective risk management of integration processes and formulate the related priorities for the Belarusian higher education. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/79302 |
ISBN: | 978-985-564-249-8 |
ISSN: | 2219-9772 |
Appears in Collections: | _Научные труды БГЭУ, 2019 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Skriba_N..pdf | 157.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.