Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/14125
Title: О концепции экологического маркетинга
Other Titles: Regarding green marketing concept
Authors: Радюк, А. Р.
Radyuk, A. R.
Keywords: маркетинг;экологический маркетинг;экология;экосистема;экологизация производства
Issue Date: 2012
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Citation: Радюк, А. Р. О концепции экологического маркетинга / А. Р. Радюк // Устойчивый рост национальной экономики: инновации и конкурентоспособность : материалы III Междунар. науч.-практ. конф. аспирантов и молодых ученых, Минск, 28-29 нояб. 2012 г. / редкол.: Г. А. Короленок [и др.]. - Минск: РИВШ, 2012. - С. 98-101.
Abstract: В современных рыночных условиях экологический маркетинг приобретает все большую значимость, так как он объективно отражает экологические аспекты деятельности предприятия с целью максимального снижения (предотвращения) возможных негативных последствий на экосистему и человека. В работе рассматривается сущность концепции экологического маркетинга, выделены основные принципы и задачи экологического маркетинга предприятия. Отражены возможности концепции экологического маркетинга по обеспечению конкурентоспособности предприятий на основе экологизации производства.
The role of green marketing is becoming increasingly important in today’s market conditions as it objectively reflects environmental aspects of the company’s activity. These aspects are important to analyze to minimize (or prevent) the possible adverse effects on the ecosystem and human being. The subject of present work is the essence of green marketing concept, the main principles and tasks of green marketing are specified. Author shows ability of green marketing to provide the competitive advantages of the company based on ecologization of manufacturing and production operation.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/14125
ISBN: 978-985-500-610-8
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Radyuk_A_R_Ust_rost_2012_S_98-101_ocr.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.