Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/14019
Title: Правовые аспекты конкурентоспособности автодорожной отрасли и пути решения на современном этапе экономического развития Республики Казахстан
Other Titles: Legal aspects of the competitiveness of the road sector and solutions at the present stage of economic development of the Republic of Kazakhstan
Authors: Джаналеева, А. А.
Dzhanaleeva, A. A.
Keywords: Республика Казахстан;автодорожная отрасль;транспортная инфраструктура;государственно-частное партнерство;инвестиции
Issue Date: 2012
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Citation: Джаналеева, А. А. Правовые аспекты конкурентоспособности автодорожной отрасли и пути решения на современном этапе экономического развития Республики Казахстан / А. А. Джаналеева // Устойчивый рост национальной экономики: инновации и конкурентоспособность : материалы III Междунар. науч.-практ. конф. аспирантов и молодых ученых, Минск, 28-29 нояб. 2012 г. / редкол.: Г. А. Короленок [и др.]. - Минск: РИВШ, 2012. - С. 55-59.
Abstract: Статья посвящена правовому осмыслению основных проблем автодорожной отрасли в современном обществе, которые решаются на основе применения принципа конкурентоспособности. Показано, что автодорожная отрасль на современном этапе должна быть основана на модели государственно-частного партнерства, которое включает в себя модифицированные системы управления, финансирования, содержания и ремонта республиканских автодорог.
This paper is devoted to the legal understanding the basic problems of the road sector in modern society, which can be solved by applying the principle of competitiveness. It is shown that the road sector at this stage should be based on a model of public-private partnership, which includes a modified system of governance, financing, maintenance and repair of national roads. Public-private partnership should be based on the use of investment techniques. The main advantage of the new model - the industry's development by attracting pension funds, sale of the state ofpublic roads to private individuals by way of transfer of assets in trust.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/14019
ISBN: 978-985-500-610-8
Appears in Collections:2012

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dzhanaleeva_A_A_Ust_rost_2012_S_55-59_ocr.pdf2.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.