Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109406
Title: Междисциплинарный подход к определению характерологической функции глагола
Other Titles: Interdisciplinary approach to determining the characterological function of the verb
Authors: Бекреева, Ю. В.
Bekreyeva, Y. V.
Keywords: характерологическая функция;глаголы;образ человека;междисциплинарный подход;characterological function;verbs
Issue Date: 2025
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Бекреева, Ю. В. Междисциплинарный подход к определению характерологической функции глагола / Ю. В. Бекреева // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей IV Евразийской научно-практической конференции, Минск, 24 апреля 2025 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2025. – С. 3-10.
Abstract: Представлен обзор направлений, формирующих в совокупности междисциплинарный подход к определению характерологической функции глагола. Анализируются семантические, психолингвистические и дискурсивные аспекты, раскрывающие роль глагола в характеристике человека через результаты исследований глагольной лексики, экспериментальных данных и текстового материала.
The article provides an overview of directions that collectively form an interdisciplinary approach to determining the characterological function of the verb. Semantic, psycholinguistic, and discursive aspects are analyzed, revealing the role of the verb in characterizing a person through studies of verbal lexicon, experimental findings, and textual material.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109406
ISBN: 978-985-564-526-0
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bekreeva_3_10.pdf291.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.