Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109389
Title: Intercultural approach in teaching foreign languages: from theory to practice
Other Titles: Межкультурный подход в преподавании иностранных языков: от теории к практике
Authors: Korotkikh, E. R.
Коротких, Е. Р.
Keywords: traditional teaching methods;innovative teaching methods;virtual exchange;виртуальный обмен
Issue Date: 2025
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Citation: Korotkikh, E. R. Intercultural approach in teaching foreign languages: from theory to practice / E. R. Korotkikh; scientific supervisor R. B. Aghadzhanyan // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей IV Евразийской научно-практической конференции, Минск, 24 апреля 2025 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2025. – С. 256-264.
Abstract: This article examines the development and application of an intercultural approach in teaching foreign languages. The relevance of the study arises from the increasing need for metalinguistic competence of the students, which includes not only the acquisition of linguistic structures, but also the understanding of the dynamics of sociocultural communication.
Разработка и применение межкультурного подхода в преподавании иностранных языков. Актуальность исследования обусловлена возрастающей потребностью в металингвистической компетенции обучающихся, которая включает в себя не только усвоение языковых структур, но и понимание динамики социокультурной коммуникации.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109389
ISBN: 978-985-564-526-0
Appears in Collections:2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korotkikh_256_264.pdf404.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.