Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109081
Title: Особенности функционирования маркетплейсов в Республике Беларусь
Other Titles: Features of the functioning of marketplaces in the Republic of Belarus
Authors: Глинская, Е. М.
Glinskaya, Е.
Keywords: маркетплейсы;модели сотрудничества;интернет-торговля;электронная коммерция;marketplaces
Issue Date: 2025
Publisher: Колорград
Language: Русский
Type: Article
Citation: Глинская, Е. М. Особенности функционирования маркетплейсов в Республике Беларусь / Е. М. Глинская // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Выпуск 18 / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия: А. В. Егоров (главный редактор) и др.]. – Минск : Колорград, 2025. – С. 56-65.
Abstract: Рассмотрены подходы к определению понятия «маркетплейс» на основании научных работ белорусских и российских ученых, функции площадок, модели взаимодействия «поставщик – потребитель» в условиях торговли на интернет-площадках в Республике Беларусь. Определены преимущества использования маркетплейсов для участников рынка e-commerce.
The article considers approaches to the definition of the concept of “marketplace”, based on scientific works by belarusian and russian scientists, the functions of sites, models of supplier – consumer interaction in terms of trade on Internet sites in the Republic of Belarus. The advantages of using marketplaces for e-commerce market participants have been identified.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109081
ISSN: 2219-9772
Appears in Collections:_Научные труды БГЭУ, 2025

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Glinskaya_56-65.pdf542.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.