Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105799
Title: | The formation of students’ communicative competence through collaborative learning techniques |
Other Titles: | Формирование коммуникативной компетенции студентов с использованием приёмов технологии обучения в сотрудничестве |
Authors: | Huminskaya, A. Гуминская, О. П. |
Keywords: | коммуникативная компетенция;интерактивные приёмы;групповая работа;взаимная оценка;peer assessment;group work;interactive techniques;communicative competence |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Английский |
Type: | Article |
Citation: | Huminskaya, A. The formation of students’ communicative competence through collaborative learning techniques / A. Huminskaya // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – P. 233-238. |
Abstract: | This article presents the system for developing students' communicative competence that will assist teachers in utilizing collaborative learning methods and technologies in English language classes to enhance communication skills of the students of non-linguistic specialties. Описана и представлена система формирования коммуникативной компетенции студентов, которая поможет преподавателям эффективно использовать методы и технологии обучения в сотрудничестве на занятиях по английскому языку для развития коммуникативных навыков у студентов неязыковых специальностей. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105799 |
ISBN: | 978-985-564-505-5 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Guminskaya_233_238.pdf | 402.01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.