Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105795
Title: | Innovations in modern pedagogy: simulation-based activities at higher educational establishment |
Other Titles: | Инновации в современной педагогике: моделирование ситуаций в высшем уебном заведении |
Authors: | Yahorava, N. A. Егорова, Н. А. |
Keywords: | experiential learning;critical thinking;skill development;collaboration;learning styles;decision-making;опытное обучение;критическое мышление;развитие навыков;стили обучения;сотрудничество;принятие решений |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Английский |
Type: | Article |
Citation: | Yahorava, N. A. Innovations in modern pedagogy: simulation-based activities at higher educational establishment / N. A. Yahorava // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – P. 224_232. |
Abstract: | Simulation-based activities have emerged as a transformative innovation in pedagogy, offering immersive learning experiences in simulated environments. This article explores the significance of simulation-based activities in education, highlighting their role in promoting active learning, critical thinking, and collaboration among students. The primary objective of this study is to analyze the impact of simulation-based activities on learning outcomes and student engagement. The results indicate that simulation-based activities are effective pedagogical tools for fostering deeper understanding, problem-solving abilities, and practical skills acquisition to meet the evolving needs in the digital age. Занятия, основанные на моделировании, стали революционной инновацией в педагогике, предлагая иммерсивный опыт обучения в моделируемой среде. В этой статье обсуждается деятельность, основанная на моделировании ситуаций, подчеркивается ее роль в активном обучении, развитии критического мышления и сотрудничества между студентами. Основная цель данного исследования – проанализировать влияние моделирования ситуаций на качество обучения и вовлеченность всех студентов. Практика показывает, что занятия, основанные на моделировании, эффективны для овладения студентами умением решать проблемы и практическими навыками, необходимыми для удовлетворения растущих потребностей в эпоху цифровых технологий. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105795 |
ISBN: | 978-985-564-505-5 |
Appears in Collections: | 2024 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Egorova_224_232.pdf | 429.41 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.