Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105767
Title: Фонетические средства создания комического в англоязычной рекламе
Other Titles: Phonetic devices for creating humor in english-language advertising
Authors: Абраменко, Е. В.
Abramenko, E. V.
Keywords: комический эффект;языковые средства;humorous effect
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Абраменко, Е. В. Фонетические средства создания комического в англоязычной рекламе / Е. В. Абраменко // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей II Евразийской научно-практической конференции, Минск, 17 апреля 2024 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2024. – С. 174-179.
Abstract: Рассматриваются фонетические средства создания комического в англоязычной рекламе. В качестве объекта исследования выступают языковые средства в английском языке, которые, благодаря своим фонетическим, свойствам, способны создать комический эффект. Целью настоящего исследования является выделение и систематизация разноуровневых языковых средств создания комического эффекта в англоязычной рекламе
The article examines phonetic devices used to create humor in English-language advertising. The study focuses on linguistic tools in the English language that, due to their phonetic properties, can produce a humorous effect. The goal of the research is to identify and systematize various linguistic tools at different levels that contribute to creating humor in English-language advertising
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/105767
ISBN: 978-985-564-505-5
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abramenko_174_179.pdf756.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.