Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104707
Title: Методика оценки и классификации агропродовольственных товаров с высокой добавленной стоимостью
Other Titles: Comprehensive methodology for assessment and classification of agro-food products with high value added
Authors: Пилипук, А. В.
Кондратенко, С. А.
Артюшевский, Н. В.
Pilipuk, A.
Kondratenko, S.
Artyushevsky, N.
Keywords: агропромышленный комплекс;экспортный потенциал;мировой рынок продовольствия;инновационная активность;конкурентоспособность;agro-industrial complex;export potential;innovative activity
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Пилипук, А. В. Методика оценки и классификации агропродовольственных товаров с высокой добавленной стоимостью / А. В. Пилипук, С. А. Кондратенко, Н. В. Артюшевский // Белорусский экономический журнал. – 2024. – № 3. – С. 56-70.
Abstract: Рассмотрены тенденции мирового рынка продовольствия в контексте факторов конкуренции и формирования цепочек создания стоимости агропродовольственной продукции. Определены ключевые задачи по укреплению производственного и экспортного потенциала национального агропромышленного комплекса. Разработана методика оценки и классификации агропродовольственных товаров, обеспечивающих формирование более высокой добавленной стоимости на уровне предприятий на основе использования частных критериев. Представлен информационно-методический инструментарий для определения эффективных практических методов увеличения выручки и добавленной стоимости предприятий агропромышленного комплекса путем выявления и максимального использования их конкурентных преимуществ.
The article presents the results of the analysis of trends in the global food market in the context of competition factors and the formation of value chains for agro-food products. The key tasks in terms of strengthening the production and export potential of the national agro-industrial complex are identified. The authors have developed a methodology for identifying and classifying agro-food products that ensure the formation of higher value added at the enterprise level based on the use of private indicators. The article contains the necessary information and methodological tools for identifying effective practical approaches to increasing revenue and value added of agro-industrial enterprises by identifying and maximizing competitive advantages.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104707
ISSN: 1818-4510
Appears in Collections:2024, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pilipuk_56-70.pdf494.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.