Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104159
Title: Оценка эффективности трейд-маркетинга на предприятии
Other Titles: Evaluation of the Effectiveness of Trade Marketing at the Enterprise
Authors: Котов, А. М.
Kotau, A.
Keywords: трейд-маркетинг;дистрибуция;стратегия сбыта;стратегия продвижения;дистрибутор;trade marketing;distribution;sales strategy
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Котов, А. М. Оценка эффективности трейд-маркетинга на предприятии / А. М. Котов // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2024. - № 3 - C. 61-67.
Abstract: Рассматривается понятие «трейд-маркетинг», его вариации оценки на предприятиях. Показана важность использования трейд-маркетинга в ритейле; раскрыты критерии оценки эффективности трейд-маркетинга; обозначены и определены показатели расчета эффективности трейд-маркетинга; рассмотрены показатели в оценке трейд-маркетинга на предприятии; представлена собственная разработка методики оценки эффективности трейд-маркетинга на предприятии с кратким описанием всех этапов.
The article discusses the concept of «trade marketing» and variations of its evaluation at enterprises. The importance of using trade marketing in retailing is shown: the criteria for assessing the effectiveness of trade marketing are disclosed; indicators for calculating the effectiveness of trade marketing are identified and defined; indicators in assessing trade marketing at enterprises are considered. The author’s methodology for assessing the effectiveness of trade marketing at an enterprise is presented with a brief description of all its stages.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104159
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2024, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kotov_61_67.pdf291.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.