Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/103816
Title: Educational potential of Chinese and Belarusian entertainment programs: comparative analysis
Other Titles: Образовательный потенциал китайских и белорусских развлекательных программ: сравнительный анализ
Authors: Xing Yue
Malashenko, E. A.
Keywords: развлекательные программы;образовательный потенциал;межкультурные коммуникации;Китай;Беларусь;entertainment programs
Issue Date: 2024
Publisher: Колорград
Language: Английский
Type: Article
Citation: Xing Yue. Educational potential of Chinese and Belarusian entertainment programs: comparative analysis / Xing Yue, E. A. Malashenko // Актуальные векторы белорусско-китайского торгово-экономического сотрудничества : сборник статей IV Международной научно-практической конференции, Минск, 13 декабря 2023 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет, Республиканский институт китаеведения имени Конфуция Белорусского государственного университета ; [редакционная коллегия: Ю. А. Шаврук (главный редактор) и др.]. – Минск : Колорград, 2024. – С. 206-212.
Abstract: Compares and analyzes the inherent educational potential in entertainment programs between China and Belarus. It delves into the unique attributes and educational values that these programs from different cultural and socio-political backgrounds bring to the audience. The focus of this study is on how to use these entertainment media for educational purposes, emphasizing their similarities and differences in content, presentation style, and potential information conveyed. By carefully studying various popular forms of entertainment in both countries, including reality shows, dramas, and game shows, this analysis delves into how these programs cleverly incorporate educational elements, whether in promoting cultural awareness, social values, or language learning. This comparative study not only reveals the role of entertainment in informal education, but also explores the potential of these projects in cultivating cross-cultural understanding and appreciation, thereby helping to discuss the intersection of entertainment, education, and culture in the digital age more broadly.
Проводится сравнительный анализ потенциала образования в развлекательных программах Китая и Беларуси. Рассматриваются уникальные характеристики и образовательные ценности программ, представляющих своей аудитории различные культурные и социополитические контексты. Основное внимание уделяется вопросу о том, как использовать эти средства развлечения в образовательных целях, подчеркивая их сходства и различия в содержании, стиле представления и потенциальной информации, передаваемой зрителям. Тщательно исследуя различные популярные формы развлечений в обеих странах, включая реалити-шоу, драмы и игровые шоу, авторы рассматривают, как эти программы включают элементы образования, будь то в продвижении культурного осознания социальных ценностей или изучении языка. Это сравнительное исследование не только раскрывает роль развлечений в неформальном образовании, но также исследует потенциал этих проектов в развитии межкультурного понимания и оцен¬ки, тем самым способствуя обсуждению пересечения развлечений, образования и культуры в эпоху цифровых технологий более широко.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/103816
ISBN: 978-985-896-732-1
Appears in Collections:2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Xing_Yue_206_212.pdf591.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.