Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102310
Title: Управление маркетингом в системе туризма Республики Беларусь
Other Titles: Management of Marketing in the System of Touism in Republic Belarus
Authors: Дурович, А. П.
Keywords: система туризма;туристская политика;туристское предприятие;туристский продукт;управление маркетингом;tourism system;marketing management
Issue Date: 2001
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Thesis
Citation: Дурович, А. П. Управление маркетингом в системе туризма Республики Беларусь : автореферат диссертации на соискание ученой степени доктора экономических наук по специальности 08.00.05 – Экономика и управление народным хозяйством / А. П. Дурович ; УО «Белорусский государственный экономический университет». – Минск, 2001. – 39 с.
Abstract: Разработка и обоснование методологических основ маркетинга в туризме; классификации и характеристике этапов эволюции концепции маркетинга в туризме; содержания маркетинга с учетом уровней его использования в системе туризма; предпосылок и принципов маркетинга туристского предприятия; модели процесса управления маркетингом туристского предприятия; методических рекомендаций по оптимизации процесса, обоснованию объектов и содержания маркетинговых исследований, оценке конкурентоспособности туристского продукта, определению перспективного целевого рынка, выбору маркетинговой стратегии и разработке коммуникационной стратегии туристского предприятия; модели организации маркетинга на туристском предприятии; концепции Национальной программы развития туризма в Республике Беларусь; модели и практических рекомендаций по повышению эффективности управления системой туризма в Республике Беларусь и маркетингом национального туристского продукта. Авторские разработки положены в основу концепции Национальной программы развития туризма в Республике Беларусь, используются в учебном процессе высших учебных заведений.
Scientific Novelty of the obtained results consists in working out and ground of methodological bases of marketing in tourism; classification and characteristics of main stages of the evolution of the conception of marketing in tourism; the context of marketing in accordance with the levels of.its usage in the system o f tourism; premises and principles o f marketing of tourist enterprise; models of the process of management o f marketing of tourist enterprise; methodological recommendations for the optimisation of the process; ground of objects and context of marketing researches, evaluation of competitiveness o f tourist product, perspective target market, choice of marketing strategy and working out communication strategies of tourist enterprise; models of the organisation of marketing in tourist enterprise; conception of the National Program of the Development of Tourism in Republic Belarus; models and practical recommendations for higher efficiency of the management of the system of tourism of Republic Belarus and marketing of national tourist product. Authors developments are the basis of conception of the National Program of the Development of Tourism in Republic Belarus, and used in training process in High Educational Establishments.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102310
Appears in Collections:Авторефераты диссертаций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
d_Durovich_e.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.