Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102051
Title: Приоритетные направления и проблемные аспекты развития сферы деловых услуг в Республике Беларусь
Other Titles: Priority Areas and Problematic Aspects of the Development of Business Services in the Republic of Belarus
Authors: Шаграй, П. С.
Shahrai, P.
Keywords: деловые услуги;приоритеты;проблемы функционирования;государственное управление;экономическое развитие;business services;public administration;economic development
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Шаграй, П. С. Приоритетные направления и проблемные аспекты развития сферы деловых услуг в Республике Беларусь / П. С. Шаграй // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2024. - № 1 - C. 59-66.
Abstract: Статья посвящена идентификации основных проблем в функционировании сферы деловых услуг Беларуси и выработке системы приоритетов развития комплекса деловых услуг. На основе изучения работ отечественных и зарубежных исследователей определены ключевые проблемы совершенствования сферы деловых услуг, включая технологическую, экономическую, правовую, организационную, социальную и финансовую. Идентификация проблемных сторон позволила сформировать перечень приоритетных направлений, дифференцированных по принципу экстернальной или интернальной реализации на социально-экономические и организационно-управленческие, которые будут способствовать повышению качества менеджмента со стороны государства и руководителей компаний сферы деловых услуг и ускорению развития комплекса бизнес-услуг.
This article focuses on the identification of the main problems of functioning of the business services sector in Belarus and the elaboration of the business services complex. Based on the study of the works of domestic and foreign researchers, the key problems of improving the sphere of business services, including technological, economic, legal, organizational, social and financial, have been identified. The identification of problematic aspects made it possible to form a list of priority directions differentiated according to the principle of external or internal implementation into socio-economic and organizational and managerial ones, which will contribute to the improvement of the quality of management on the part of the state and management of business services companies and accelerate the development of business services complex.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102051
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2024, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shagray_59_66.pdf251.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.