Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/97668
Title: Состояние рынка дополнительного образования МВА в Республике Беларусь: основные тенденции и перспективы
Other Titles: The State of the MBA Additional Education Market in the Republic of Belarus: Main Trends and Prospects
Authors: Коржак, В. А.
Korzhak, V.
Keywords: МВА;бизнес-образование;бизнес-администрирование;business education;business administration
Issue Date: 2023
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Коржак, В. А. Состояние рынка дополнительного образования МВА в Республике Беларусь: основные тенденции и перспективы / В. А. Коржак // Белорусский экономический журнал. - 2023. - № 1. - С. 127-140.
Abstract: Исследуется рынок дополнительного образования МВА (Master of Business Administration) в Республике Беларусь. Приводится сравнительная характеристика школ МВА, изучается спрос на программы МВА посредством данных сайтов wordstat.yandex.by и trends.google.ru по запросам «mba» и др. Анализируются результаты исследований российского и белорусского рынков МВА. Делается вывод, что такие программы в Республике Беларусь востребованы, но требуется их адаптация к новым условиям на рынке. Это разработка онлайн-занятий и бизнес-встреч, расширение комплекса дополнительных краткосрочных тренингов, воркшопов и мастер-классов для предпринимателей, корпоративное обучение и построение коллаборативных моделей образования, цель которых – получение опыта других организаций и двойного диплома.
The article analyzes the market of additional MBA education in the Republic of Belarus. The author carries out a comparative characteristic of MBA schools, and studies the demand for the programme by analyzing data from wordstat.yandex.by and trends.google.ru at the request of «mba» etc. The results of research on the Russian and Belarusian MBA markets are presented. The author comes to the conclusion that the programme is in demand in the Republic of Belarus, but requires adaptation to new market conditions: the development of online classes and business meetings, the expansion of a set of additional short-term trainings, workshops and master classes for entrepreneurs, corporate training and the construction of collaborative models of education, the purpose of which is to obtain a double diploma and the experience of other organizations.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/97668
ISSN: 1818-4510
Appears in Collections:2023, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korzhak_127_140.pdf481.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.