Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/93430
Название: Корпоративная социальная ответственность: осознанная необходимость или ловушка для бизнеса?
Другие названия: Corporate social responsibility: the conscious necessity or the trap for business?
Авторы: Измалкова, В. В.
Цыганок, И. С.
Izmalkova, V.
Tsyganok, I.
Ключевые слова: социальная ответственность;корпоративная ответственность;окружающая среда;экологическая политика;благотворительность;Сбербанк;corporate responsibility
Дата публикации: 2018
Language: Русский
Type: Article
Библиографическое описание: Измалкова, В. В. Корпоративная социальная ответственность: осознанная необходимость или ловушка для бизнеса? / В. В. Измалкова, И. С. Цыганок // Современный менеджмент: проблемы, исследования, перспективы : сборник научных статей VII заочной Международной сателлитной конференции, Минск, 11 декабря 2017 г. / Белорусский государственный экономический университет, факультет экономики и менеджмента, студенческое научное общество ФЭМ, кафедра национальной экономики и государственного управления, ООО «Лаборатория интеллекта» ; [редакционная группа: И. Н. Русак, Т. В. Буховец]. – Минск : Колорград, 2018. – С. 55-63.
Краткий осмотр (реферат): Today, the emergence of the form of social interaction, as the corporate social responsibility, indicates an increase the level of activity of companies and corporations around the world. Questions of social and cultural spheres come to the fore, overshadowing, to some extent, political and economic sectors. Gradually, society is interested in the welfare funds, social and cultural programs. So improvement and strengthening of the Russian business depends on how well and efficiently will apply the basic mechanisms of corporate social responsibility. Only in this case, it will be seen positive trends in socially sectors of people, also maintaining decent working conditions for workers. The aim of this work is to study corporate social responsibility of Sberbank with the two points of view: a recognized need for a company or a trap in the implementation of the activities of organizations. The paper studies the main aspects of corporate social responsibility through the analysis of the current practices in various companies in Russia, identified the negative aspects of the implementation of corporate social responsibility and the most effective ways to address this issue. The study revealed the advantages of the introduction of the concept of corporate social responsibility in the activities of organizations that in future will contribute to improving performance and efficiency.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/93430
ISBN: 978-985-596-039-4
Располагается в коллекциях:2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Izmalkova_V.V._55_63.pdf510.71 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.