Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/90543
Title: Модели оценки эффективности корпоративной информационной системы вуза и инструментальные средства их реализации
Other Titles: Models for efficiency estimation of corporate information system of higher school and instrumental means of their realization
Authors: Дунько, Э. М.
Issue Date: 2011
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Thesis
Citation: Дунько, Э. М. Модели оценки эффективности корпоративной информационной системы вуза и инструментальные средства их реализации : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук по специальности 08.00.13 — математические и инструментальные методы в экономике / Э. М. Дунько ; УО «Белорусский государственный экономический университет». – Минск, 2011. – 25 с.
Abstract: Впервые разработаны система критериев и показателей оценки эффективности КИС вуза, модели показателей и комплексная, универсальная методика оценки эффективности системы, отражающая специфику объекта автоматизации. Методика позволяет оценить эффективность КИС вуза в целом, отдельных ее составляющих, сравнить различные варианты автоматизации вузовской деятельности. Впервые разработаны инструментальные средства анализа эффективности КИС вуза с учетом риска проектов КИС. Их применение позволяет выявить недостатки автоматизации, спрогнозировать смену этапов жизненного цикла системы и их продолжительность, точку начала реинжиниринга, а также определить период наиболее благоприятного состояния системы в ее жизненном цикле.
For the first time the system of criteria and indicators of efficiency estimation of CIS of higher school, models of indicators and a comprehensive, universal technique for estimating the system efficiency, reflecting the specific features of the object of automation were developed. The technique allows to estimate the efficiency of CIS of the entire higher school, its separate components to compare various options of automation of higher school activity. For the first time instrumental means for the efficiency analysis of CIS of higher school with risk account of the CIS projects were developed. Their application allows to reveal the drawbacks of automation, to predict the change of stages in the system life cycle and their duration, a point of the beginning of reengineering and also to define an optimum period in the system life cycle.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/90543
Appears in Collections:Авторефераты диссертаций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
k_Dunko_e.pdf804.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.