Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/89441
Title: | Некоторые методологические подходы к оценке причин и состояния государственного внешнего долга |
Other Titles: | Some methodological approaches to assessment of the causes and condition of public external debt |
Authors: | Курадовец, А. И. Kuradovets, A. |
Keywords: | государственный долг;внешняя задолженность;дефицит государственного бюджета;state debt |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Курадовец, А. И. Некоторые методологические подходы к оценке причин и состояния государственного внешнего долга / А. И. Курадовец // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Вып. 14 / [редкол.: В. Ю. Шутилин (гл. ред.) и др.] ; Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет. - Минск : БГЭУ, 2021. - С.245-252. |
Abstract: | Исследуется методология оценки причин и состояния государственного долга, выявляются определенные его показатели и индикаторы, при применении которых осуществляетcя анализ внешней задолженности Республики Беларусь, и предлагаются некоторые практические рекомендации по ее эффективному управлению и минимизации негативных последствий. The methodology for assessment of the causes and condition of public debt has been studied in the paper and their certain indexes and indicators have been determined, with the help of which, estimates analys the external debt of the Republic of Belarus and offers some practical recommendations for its effective management and minimization of negative consequences. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/89441 |
ISBN: | 978-985-564-338-9 |
Appears in Collections: | _Научные труды БГЭУ, 2021 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kuradovets A..pdf | 169.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.