Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/88326
Title: Теоретические и методические основы перехода белорусских вузов к модели «Университет 3.0»
Other Titles: Transition to «University 3.0» model among institutions of higher education in Belarus: its theoretical and methodological basis
Authors: Марахина, И. В.
Marahina, I. V.
Keywords: Беларусь;модели высшего образования;предпринимательский университет;университет 3.0;модель;entrepreneurial university;university 3.0
Issue Date: 2021
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Марахина, И. В. Теоретические и методические основы перехода белорусских вузов к модели «Университет 3.0» / И. В. Марахина // Белорусский экономический журнал. - 2021. - № 1. - С. 140-155.
Abstract: Обосновывается актуальность для белорусских вузов перехода к модели «Университет 3.0», что является важным направлением в развитии системы образования Республики Беларусь. Выявлены сущностные особенности этой модели и основные направления преобразования вузов в соответствии с ней. Проанализирован комплекс мер по совершенствованию деятельности белорусских вузов на основе модели «Университет 3.0» и предложены рекомендации по его расширению.
The article grounds the relevance of transition for Belarusian universities towards «University 3.0» model and states it as a key area for the development of educational system in the country. With intrinsic features of the model being disclosed we identified main directions for universities reforming according to the results obtained. We analyzed as well a set of measures to advance the performance of Belarusian universities based on the «University 3.0» model and came up with a number of recommendations.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/88326
ISSN: 1818-4510
Appears in Collections:2021, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marakhina_140_155.pdf389.11 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.