Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83786
Title: Лояльность и удовлетворенность клиентов гостиниц в условиях конкурентной среды
Other Titles: Loyalty and Satisfaction of Hotel Customers under Competitive Environment Conditions
Authors: Исаенко, Е. В.
Isaenko, E. V.
Keywords: гостиничная индустрия;лояльность клиентов;гостиничные услуги;конкурентоспособность;diversification of services;reputation factors
Issue Date: 2020
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Исаенко, Е. В. Лояльность и удовлетворенность клиентов гостиниц в условиях конкурентной среды / Е. В. Исаенко // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2020. - № 1 - C. 70-78.
Abstract: Определяется понятие «лояльность клиентов в гостиничной индустрии». Отображена современная схема диверсифицированного гостиничного продукта. Именно благодаря диверсификации гостиничных услуг, гостиничные предприятия имеют инструменты по управлению лояльностью и повышению конкурентоспособности. Выделены факторы, влияющие на лояльность клиентов. Особое внимание уделено факторам репутации и цены. Даны рекомендации по повышению лояльности клиентов в Республике Беларусь с учетом фактора репутации и цены.
The article defines the concept of “customer loyalty in the hotel industry.” A contemporary scheme of a diversified hotel product is presented. Thanks to the diversification of hotel services, hotel businesses have the tools available to manage loyalty and enhance competitiveness. The factors are revealed that influence customer loyalty, the focus being made on the factors of reputation and price. Recommendations are given on increasing customer loyalty in the Republic of Belarus, taking into account the reputation and price factors.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83786
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2020, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Isaenko_70_78.pdf185.73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.