Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/79300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖудро, М. К.-
dc.contributor.authorЖудро, Н. В.-
dc.contributor.authorZhudro, M.-
dc.contributor.authorZhudro, N.-
dc.date.accessioned2019-08-21T12:34:50Z-
dc.date.available2019-08-21T12:34:50Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЖудро, М. К. Институциональные аспекты развития корпоративного взаимодействия стейкхолдеров смарт-бизнеса / М. К. Жудро, Н. В. Жудро // Научные труды Белорусского государственного экономического университета. Вып. 12 / [редкол.: В.Н. Шимов (гл. ред.) и др.] ; М-во образования Респ. Беларусь, Белорус. гос. экон. ун-т. - Минск : БГЭУ, 2019. - C. 174-181.ru_RU
dc.identifier.isbn978-985-564-249-8-
dc.identifier.issn2219-9772-
dc.identifier.urihttp://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/79300-
dc.description.abstractИсследованы институциональные аспекты развития корпоративного взаимодействия стейкхолдеров смарт-бизнеса. Обоснован дизайн формирования внутри- и межфирменных бизнес-коммуникаций инвесторов, предпринимателей, менеджеров, персонала предприятий республики. Реализация дизайна предполагает руководствоваться следующей триадой: желанием предпринимателей создавать оптимальный с их точки зрения вариант внутри- и межфирменных сетевых, кластерных бизнес-коммуникаций, возможностью привлечения высокотехнологичных инвестиций и потенциальной эффективностью функционирования смарт-бизнеса, которая определяется цифровизацией макро- и микроэкономической рыночной среды.ru_RU
dc.description.abstractThe article investigates the institutional aspects of the development of corporate interaction of smart business stakeholders. The design of formation of intra- and inter-firm business communications of investors, entrepreneurs, managers, personnel of enterprises of the Republic is substantiated. The implementation of the design involves the following triad: the desire of entrepreneurs to create the best option from their point of view, intra- and inter-firm network, cluster business communications, the possibility of attracting high-tech investments and the potential efficiency of smart business, which is determined by the digitalization of the macro- and microeconomic market environment.-
dc.languageРусский-
dc.language.isoru_RUru_RU
dc.publisherБелорусский государственный экономический университетru_RU
dc.subjectкорпоративное взаимодействиеru_RU
dc.subjectцифровые технологииru_RU
dc.subjectинституционализацияru_RU
dc.subjectинновационное развитиеru_RU
dc.subjectкластерыru_RU
dc.subjectсмарт-бизнесru_RU
dc.subjectстейкхолдерыru_RU
dc.subjectcorporate interactionru_RU
dc.subjectstakeholdersru_RU
dc.subjectbusiness communicationru_RU
dc.titleИнституциональные аспекты развития корпоративного взаимодействия стейкхолдеров смарт-бизнесаru_RU
dc.title.alternativeInstitutional aspects of development of corporate interaction of smart business stakeholdersru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:_Научные труды БГЭУ, 2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhudro_M.K._s_174_181.pdf445.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.