Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/63466
Title: Критерии отбора текстового материала при профессионально ориентированном обучении чтению на иностранном языке
Authors: Мокейчик, В. Т.
Keywords: текстовый материал;обучение чтению;иностранный язык;student;learning to read
Issue Date: 2002
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Мокейчик, В. Т. Критерии отбора текстового материала при профессионально ориентированном обучении чтению на иностранном языке / В. Т. Мокейчик // Управление образованием в условиях переходной экономики : Материалы Международной научно-практической конференции, Мн., 1-2 марта 2002 г.: На рус. и англ. яз. / БГЭУ, Ун-т Сэрри (Великобритания); Редкол.: С.В. Шаврук (отв.ред.) и др. - Мн. : БГЭУ, 2002. - С. 206-208.
Abstract: In this paper we tried to spotlight the basic criteria for selection of the textual material for reading in а foreign language. Аmоng other important factors we stress the importance of knowing the overall characteristics of а student as а reader of special literature in а foreign language. Under such characteristics we mеаn the following: - students' professional knowledge and language skills; - students' interests and attitudes towards learning а foreign language; - juveniles' psychological peculiarities; - students' individual psychological peculiarities; - the degree of application of the knowledge extracted from foreign literature in students' professional training; - the level of students' culture as readers of economic literature. The consideration of the above-mentioned characteristics еnаblеs us to select the texts for reading in accordance with the professional competence of the students.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/63466
ISBN: 985-426-722-9
Appears in Collections:Управление образованием в условиях переходной экономики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mokeychik._206_208.pdf721.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.