Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/15594
Title: Социальная направленность ценообразования
Authors: Валевич, Р. П.
Синельникова, Е. А.
Valevich, R. P.
Sinelnikova, E. A.
Keywords: социальная ответственность;рейтинговая оценка;цены;функции цены;social responsibility;price
Issue Date: 2013
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Citation: Валевич, Р. П. Социальная направленность ценообразования / Р. П. Валевич, Е. А. Синельникова // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2013. - № 6. - С. 10-18.
Abstract: В статье отражены результаты исследований проблематики социальной ответственности бизнеса, проведен сравнительный анализ развития социальной ответственности в Республике Беларусь и ряде других стран, определены возможности использования рейтинговой оценки для измерения корпоративной социальной ответственности организации, выявлена роль цены в обеспечении социальной ответственности бизнеса, обоснована необходимость введения в научный оборот и практическую деятельность социальной функции цены.
The article reflects research findings into the problems of social responsibility of business. Comparative analysis of the development of social responsibility in the Republic of Belarus and a number of other countries is carried out; opportunities of using ratings for measuring an organization's corporate social responsibility are identified; the role of the price in providing social responsibility of business is revealed; the need to introduce the notion of the social function of the price into business theory and practice is substantiated.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/15594
Appears in Collections:2013, № 6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Valevich,_R._P._Vestnik_BGEU_2013_6_S._10-18.pdf186.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.