Veuillez utiliser cette adresse pour citer ce document : http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109393
Titre: The metanarrative level of communicative situation in the English dialogues as a part of university students’ traditional speech practice
Autre(s) titre(s): Метанарративный уровень коммуникативной ситуации в диалогической речи как часть традиционной речевой практики студентов высшего учебного заведения
Auteur(s): Ersh, A. I.
Ерш, А. И.
Mots-clés: лингвистика;метанарратив;метадискурс;метаструктуры;лексические единицы;linguistics
Date de publication: 2025
Editeur: Белорусский государственный экономический университет
Language: Английский
Type: Article
Référence bibliographique: Ersh, A. I. The metanarrative level of communicative situation in the English dialogues as a part of university students’ traditional speech practice / A. I. Ersh // Евразийский взгляд на актуальные вопросы филологии, переводоведения и лингводидактики : сборник статей IV Евразийской научно-практической конференции, Минск, 24 апреля 2025 г. / Министерство образования Республики Беларусь, Белорусский государственный экономический университет ; [редакционная коллегия Е. А. Малашенко (ответственный редактор) и др.]. – Минск : БГЭУ, 2025. – С. 247-255.
Résumé: The article is dedicated to the study of the metanarrative level of dialogue as a linguistic phenomenon that goes beyond mere word exchange and reflects the audience's attitude toward the storyline. It examines the cognitive processes involved in perceiving and creating a fictional world where students express their linguistic thoughts. The study of metanarrative in foreign language teaching is significant for pedagogical practice and student engagement. The article also presents strategies for researching metanarrative that help teach students to navigate effectively in various communicative contexts.
Статья посвящена исследованию метанарративного уровня диалогической речи как языкового явления, выходящего за рамки простого обмена словами и отражающего отношение слушателей к сюжету. Рассматриваются когнитивные процессы восприятия и создания вымышленного мира, в котором студенты выражают свои языковые мысли. В статье также приведены стратегии исследования метанарратива, которые помогают научить студентов эффективно ориентироваться в различных коммуникативных контекстах.
URI/URL: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109393
ISBN: 978-985-564-526-0
Collection(s) :2025

Fichier(s) constituant ce document :
Fichier Description TailleFormat 
Ersh_247-255.pdf492.37 kBAdobe PDFVoir/Ouvrir


Tous les documents dans DSpace sont protégés par copyright, avec tous droits réservés.