Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104282
Title: | Сравнительный анализ и практическая применимость моделей продукта на рынках B2B |
Other Titles: | Comparative Analysis and Practical Applicability of Product Models in B2B Markets |
Authors: | Сергиенко, И. Н. Шутилин, В. Ю. Sergienko, I. Shutsilin, V. |
Keywords: | промышленный маркетинг;модель продукта;закупочный центр;маркетинг взаимоотношений;промышленный рынок;industrial marketing;relationship marketing;industrial market |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Сергиенко, И. Н. Сравнительный анализ и практическая применимость моделей продукта на рынках B2B / И. Н. Сергиенко, В. Ю. Шутилин // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2024. - № 5 - C. 24-40. |
Abstract: | Успех или неуспех коммерциализации инновационных высокотехнологичных товаров на промышленных рынках зачастую связывают с компромиссом между ценой и ценностью продуктов. Ценность продукта определяется его способностью удовлетворять требования потребителей. Однако на практике часто возникает проблема выявления и приоритезации предпочтений потребителей, которые должны быть заложены в продукт на этапе его создания. Потребители редко требуют создания определенного товара, часто они выражают желания, но точно не формулируют их с позиции продукта. В статье приведен обзор теоретических моделей продукта зарубежных и отечественных экономистов. Для оценки применимости рассмотренных моделей в
сегменте B2B выделен ряд критериев, обусловленных как особенностями промышленного потребителя и продукта, так и существующими практиками при разработке новых продуктов. Сделан вывод о необходимости создания новых моделей продуктов применительно к высокотехнологичным продуктам на промышленных рынках B2B. The success or failure of commercialization of innovative high-tech products in industrial markets is often attributed to the compromise between price and product value. The value of a product is determined by its ability to satisfy consumer requirements. However, in practice, there is a problem of identifying and prioritizing consumer preferences that should be embedded in the product at the beginning of its development. Consumers rarely require the development of product with specific properties; they often declare desires, but they do not exactly formulate them with regard to products. The article provides an overview of the theoretical product models of foreign and domestic economists. To assess the applicability of the models concerned in the B2B segment, a number of criteria were chosen, based on the peculiarities of both the industrial consumer and the product and existing practices in the new product development process. The conclusion is drawn about the need to develop new product models for high-tech products in the B2B markets. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104282 |
ISSN: | 1026-3578 |
Appears in Collections: | 2024, № 5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sergienko_24_40.pdf | 467.05 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.