Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104157
Title: К вопросу о подготовке специалистов экономического профиля в Республике Беларусь
Other Titles: Training of Economic Specialists in the Republic of Belarus
Authors: Короленок, Г. А.
Karalionak, H.
Keywords: экономическое образование;научно-педагогические школы;научные исследования;кадровый потенциал;подготовка кадров;economic education;human resources;personnel training
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Короленок, Г. А. К вопросу о подготовке специалистов экономического профиля в Республике Беларусь / Г. А. Короленок // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2024. - № 3 - C. 27-34.
Abstract: Рассматриваются вопросы развития системы образования в Республике Беларусь. Исследуется проблема подготовки кадров экономического профиля в высших учебных заведениях Беларуси. Поднимается вопрос о роли научных исследований в процессе подготовки кадров в высших учебных заведениях отрасли. Определены проблемы, стоящие перед высшими учебными заведениями страны в области подготовки экономических кадров, предложены пути совершенствования процесса их подготовки.
This paper discusses the issues of the development of the educational system in the Republic of Belarus, focusing on the challenges related to training skilled professionals in economics at Belarusian higher education institutions. The author raises the question of the role of scholarly research in training professionals at these institutions. The article sheds light on the specific obstacles faced by Belarusian higher education institutions in nurturing economic talent and suggests strategies to enhance the training of economic specialists.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/104157
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2024, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Korolenok_27_34.pdf190.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.