Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102023
Title: Перспективы использования теории поколений в рыночном сегментировании
Other Titles: Prospects for the Use of Generational Theory in Market Segmentation
Authors: Левчук, К. А.
Liauchuk, K.
Keywords: продвижение;социальные сети;стратегии продвижения;сегментирование;теория поколений;promotion;social media;promotion strategies
Issue Date: 2024
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Левчук, К. А. Перспективы использования теории поколений в рыночном сегментировании / К. А. Левчук // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2024. - № 1 - C. 51-59.
Abstract: Цель исследования заключается в выявлении перспектив использования теории поколений при создании SMM-стратегий. Научный интерес автора совпадает с одним из приоритетных направлений Программы социально-экономического развития Республики Беларусь на 2021—2025 годы: разработка стратегий развития отраслей, продвижение интересов предприятий всех форм собственности на внешних и внутренних рынках. Автор предполагает, что данное нововведение поможет унифицировать механизм создания SMM-стратегий и упростить последующую реализацию предложенных мероприятий за счет выстроенной работы с целевой аудиторией бренда и дифференциации подходов к коммуникации с представителями различных сегментов. Особое внимание в статье уделяется вопросу адаптации теории поколений к особенностям рынка Республики Беларусь. Межстрановые различия исторических, политических, социально-экономических факторов и технологического прогресса, влияющих на формирование ценностей поколений, вынуждают исследователей регулярно обновлять информацию об изменяющихся поколениях.
The objective of the study is to identify the prospects for using the theory of generations in the creation of SMM strategies. The author’s scholarly interest coincides with one of the priority directions of the Program of Socio-Economic Development of the Republic of Belarus for 2021—2025: designing strategies for the development of industries, promoting the interests of enterprises of all forms of ownership in foreign and domestic markets. The author assumes that this innovation will help to unify the mechanism for creating SMM strategies and simplify the subsequent implementation of the proposed measures by working with the target audience of the brand and differentiating approaches to communication with representatives of various segments. Special attention is paid in the article to the issue of adaptation of the theory of generations to the peculiarities of the market of the Republic of Belarus. The crosscountry differences in historical, political, socio-economic factors and technological progress affecting the formation of generation values force researchers to regularly update information about changing generations.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102023
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2024, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Levchuk_51_59.pdf261.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.