Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/95010
Title: | Субъектный состав договоров об организации перевозок грузов на железнодорожных путях необщего пользования в Республике Беларусь |
Other Titles: | Contracting Parties to Contracts on Organization of Cargo Transportation on Non-public Railway Tracks in the Republic of Belarus |
Authors: | Сигаева, Т. А. Sihayeva, T. |
Keywords: | железнодорожные перевозки;груз;организация перевозок;договоры;подача вагонов;уборка вагонов;эксплуатация;rail transportation;cargo;organization of transportation;treaties |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Сигаева, Т. А. Субъектный состав договоров об организации перевозок грузов на железнодорожных путях необщего пользования в Республике Беларусь / Т. А. Сигаева // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2022. - № 4 - C. 80-86. |
Abstract: | Автор приходит к выводу о том, что субъектный состав договоров по организации перевозок грузов на железнодорожных путях необщего пользования образуют в договоре на эксплуатацию железнодорожного пути необщего пользования: перевозчик — юридическое лицо, ветвевладелец — юридическое лицо или индивидуальный предприниматель; в договоре на подачу и уборку вагонов: перевозчик — юридическое
лицо, контрагент или пользователь — юридическое или физическое лицо, причем если контрагент является владельцем железнодорожного пути необщего пользования, то в его качестве может выступать юридическое лицо или индивидуальный предприниматель; в непоименованном соглашении, заключаемом между владельцем
железнодорожного пути необщего пользования и контрагентом при обслуживании контрагента локомотивом владельца железнодорожного пути необщего пользования или контрагента: ветвевладелец — юридическое лицо или индивидуальный предприниматель, контрагент — юридическое или физическое лицо, причем если контрагент
является владельцем железнодорожного пути необщего пользования, то в его качестве может выступать юридическое лицо или индивидуальный предприниматель; в непоименованном соглашении, заключаемом между грузовладельцем, не имеющем железнодорожных путей необщего пользования, складов и погрузочно-разгрузочных площадок, владельцем железнодорожного пути необщего пользования, контрагентом или
пользователем и перевозчиком при эпизодическом характере: грузовладелец — юридическое или физическое лицо; владелец железнодорожного пути необщего пользования, контрагент или пользователь — юридическое или физическое лицо, причем если в соглашении участвует ветвевладелец или контрагент является владельцем железнодорожного пути необщего пользования, то в их качестве может выступать юридическое лицо или индивидуальный предприниматель, перевозчик — юридическое лицо. The author comes to the conclusion that the contracting parties to agreements for the organization of transportation of goods on non-public railway tracks are the following: in the contract for operation of a non-public railway track, the carrier is a legal entity, the railway owner is a legal entity or an individual entrepreneur; in the contract for the supply and cleaning of railway carriages, the carrier is a legal entity, the counterparty or user is a legal entity or an individual, and if the counterparty is the owner of a non-public railway track, then a legal entity or an individual entrepreneur can act as such; in a non-defined contract concluded between the owner of a non-public railway track and the counterparty when servicing the counterparty with a locomotive of the owner of a non-public railway track or that of the counterparty, the railway owner is a legal entity or an individual entrepreneur, the counterparty is a legal entity or an individual, and if the counterparty is the owner of a non-public railway track, then it can be a legal entity or an individual entrepreneur; in a non-defined agreement concluded between a cargo owner who does not have non-public railway tracks, warehouses and railroad loading facilities, the owner of a non-public railway track, the counterparty or the user and the carrier in case of occasional use, the cargo owner is a legal entity or individual; the owner of a non-public railway track, the counterparty or user are legal entities or individuals, and if the railway owner participates in the agreement or the counterparty owns a non-public railway track, then a legal entity or an individual entrepreneur can act as such, and the carrier shall be a legal entity. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/95010 |
ISSN: | 1026-3578 |
Appears in Collections: | 2022, № 4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sigaeva_80_86.pdf | 142.99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.