Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/87393
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЛапуцкий, В. С.-
dc.contributor.authorLaputskiy, V. S.-
dc.date.accessioned2021-04-05T12:02:08Z-
dc.date.available2021-04-05T12:02:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationЛапуцкий, В. С. Особенности внутренней и внешней интернационализации белорусского высшего образования / В. С. Лапуцкий // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2021. - № 1 - C. 113-120.ru_RU
dc.identifier.issn1026-3578-
dc.identifier.urihttp://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/87393-
dc.description.abstractРаскрыты основные черты интернационализации высшего образования в Республике Беларусь. Характеризуются различные стратегии интернационализации, выделенные Организацией экономического сотрудничества и развития, и дается оценка Беларуси. Приводятся результаты авторского социологического исследования методом анкетного опроса, направленного на выявление барьеров и мотивов участия белорусских студентов в процессах академической мобильности. По итогам исследования выделены следующие проблемы: недостаточно высокий уровень информированности белорусских студентов о возможностях академической мобильности, непроработанность вопроса признания обучения студентов за рубежом по международным программам в белорусском вузе, а также риски, связанные с преобладанием иностранных студентов из одной страны. Разработан ряд рекомендаций по улучшению международной деятельности в области образования.ru_RU
dc.description.abstractThe main features of the internationalization of the higher education in the Republic of Belarus are disclosed. Various strategies of internationalization are described that were singled out by the Organization for Economic Cooperation and Development; from this point of view internationalization of education in Belarus is evaluated. Statistical data on the current export of educational services of Belarus are provided. The findings of the author’s sociological study using a questionnaire method are given that was aimed at identifying barriers and motives for Belarusian students’ participation in academic mobility processes. As a result of the study, the following problems were identified: the insufficient awareness of Belarusian students about the possibilities of academic mobility, the lack of legal framework concerning the recognition by Belarusian universities of student participation in international programs abroad, as well as the risks associated with the predominance of foreign students from one country. A number of recommendations have been developed to improve the international activities in education.-
dc.languageРусский-
dc.language.isoru_RUru_RU
dc.publisherБелорусский государственный экономический университетru_RU
dc.subjectвысшее образованиеru_RU
dc.subjectинтернационализация образованияru_RU
dc.subjectмеждународное сотрудничествоru_RU
dc.subjectобразовательные программыru_RU
dc.subjectобразовательный процессru_RU
dc.subjecthigher educationru_RU
dc.subjectthe international cooperationru_RU
dc.subjecteducational programsru_RU
dc.titleОсобенности внутренней и внешней интернационализации белорусского высшего образованияru_RU
dc.title.alternativePeculiarities of Internal and External Internationalization of Belarusian Higher Educationru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2021, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Laputskiy_113_120.pdf141.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.