Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83780
Title: Модификация факторов производства в условиях современного развития общества
Other Titles: Modification of Production Factors under Current Conditions of Society Development
Authors: Апанасевич, М. В.
Apanasevich, M. V.
Keywords: трансформация экономики;факторы производства;человеческий капитал;знания;economic transformation;factors of production
Issue Date: 2020
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Апанасевич, М. В. Модификация факторов производства в условиях современного развития общества / М. В. Апанасевич // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2020. - № 1 - C. 24-30.
Abstract: Дан обзор существующих подходов к составу факторов производства, определение значения знаний и их роли в производственной деятельности компании, уточнение категории человеческого капитала. Проанализированы различные подходы к расширению состава факторов производства, сформулировано определение и обозначена роль знаний в производственной деятельности, обоснован авторский вариант состава факторов производства, предложена формулировка категории «человеческий капитал».
The article reviews existing approaches to the analysis of factors of production, reveals the value of knowledge and its role in a company’s production activities, specifies the category of human capital. Various approaches to the expansion of the range of production factors are analyzed; the role of knowledge in production activities is outlined; the author’s version of the production factors composition is substantiated; a formulation of the category of human capital is suggested.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83780
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2020, № 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Apanasevich_24_30.pdf200.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.