Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83629
Title: Использование беспроводных технологий в коммуникациях с потребителем
Other Titles: Using Wireless Technologies in Communications with Consumers
Authors: Клинцевич, Я. В.
Klincevich, Ya. V.
Keywords: беспроводные технологии;Wi-Fi-маркетинг;идентификация пользователей;Wi-Fi-аналитика;wireless technology;Wifi marketing
Issue Date: 2019
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Клинцевич, Я. В. Использование беспроводных технологий в коммуникациях с потребителем / Я. В. Клинцевич // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2019. - № 5 (136) - С. 65-72.
Abstract: Исследуются способы использования беспроводных технологий в маркетинге как элемент новых возможностей коммуникации продавца и потребителя. Описываются два способа использования беспроводных технологий — публичный Wi-Fi и сенсоры — считыватели mac-адресов. Показаны преимущества использования данных методов при построении коммуникации с потребителем (покупателем), а также сбора информации о потребителях. Рассматривается законность использования и анализа личных данных пользователей согласно законодательству Республики Беларусь.
The article focuses on the ways of using wireless technologies in marketing as an element of the seller’s and consumer’s new communication opportunities. Two ways of using wireless technologies are described — public Wi-Fi and mac-reader sensors. Advantages of using these methods are shown in building communication with the consumer, as well as collecting information about consumers. The legitimacy of the use and analysis of users’ personal data in accordance with the legislation of the Republic of Belarus is discussed.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83629
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2019, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klintsevich_65_72.pdf199.23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.