Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83351
Title: Персонифицированная система мотивации профессорско-преподавательского состава
Other Titles: Personified System of Motivating Higher-Education Academic Staff
Authors: Глушаков, В. Е.
Цыганков, Д. Г.
Glushakov, V. E.
Cygankov, D. G.
Keywords: профессорско-преподавательский состав;ППС;система мотивации труда;оценка труда;оплата труда;labor motivation system;labor assessment;salary
Issue Date: 2019
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Article
Citation: Глушаков, В. Е. Персонифицированная система мотивации профессорско-преподавательского состава / В. Е. Глушаков, Д. Г. Цыганков // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2019. - № 2 - C. 5-11.
Abstract: Выявлено, что система материального поощрения не всегда является стимулирующим фактором, так как, во-первых, труд преподавателя носит ярко выраженный социальный характер, а, во-вторых, вуз не имеет достаточно большого количества средств, что, естественно, ограничивает размеры поощрительных выплат. Однако в рамках конкретного учреждения образования существует возможность организации работы профессорско-преподавательского состава (ППС) таким образом, чтобы она формировала внутренние побудительные мотивы к ее наилучшему исполнению. Предлагается соответствующая система мотивации, состоящая из трех блоков, и 100-балльная рейтинговая система оценки. Предлагаемые элементы каждого блока имеют разный весовой показатель, что, по мнению авторов, позволяет учесть как количественные, так и качественные параметры работы ППС.
The article shows that the system of financial incentives is not always a motivating factor, because, firstly, the educator’s work is of pronounced social nature, and, secondly, the Universities do not have enough funds at their disposal, which limits the amount of incentive payments. However, within a particular educational institution, it is possible to organize the work of the academic staff in such a way that it in itself forms internal motivators for the best performance. To this end, the authors suggest a system of motivation comprising three constituent parts, as well as a 100-point ranking system of performance evaluation. The items of each constituent part have different weights, which according to the authors, allows to take into account both the quantitative and qualitative parameters of the academic staff performance.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/83351
ISSN: 1026-3578
Appears in Collections:2019, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Glushakov_5_11.pdf198.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.