Please use this identifier to cite or link to this item:
http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/76753
Title: | Развитие учета незавершенного производства в промышленности |
Other Titles: | Developing Accounting of Work in Progress in Manufacturing |
Authors: | Обухова, О. А. Obuhova, O. A. |
Keywords: | исследования;незавершенное производство;методика оценки;аналитический учет;материальные затраты;unfinished production |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Белорусский государственный экономический университет |
Language: | Русский |
Type: | Article |
Citation: | Обухова, О. А. Развитие учета незавершенного производства в промышленности / О. А. Обухова // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2017. - № 6. - С. 49-58. |
Abstract: | Приводятся результаты исследования учетно-аналитической практики промышленных организаций Республики Беларусь по формированию незавершенного производства как слагаемого краткосрочных активов. Рекомендована методика оценки незавершенного производства с использованием коэффициента степени готовности производимой продукции, предложены формы аналитического учета с показателями, рассчитанными по удельному весу прямых переменных материальных затрат в производственной себестоимости. The article contains the research findings in accounting and analytical practice of manufacturing entities of the Republic of Belarus in forming work in progress as a constituent of short-term assets. Techniques are recommended for valuation of work in progress using the percentage of product completion. Forms of analytical accounting are suggested including calculation of specific gravity of direct variable tangible costs in production unit cost. |
URI: | http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/76753 |
ISSN: | 1026-3578 |
Appears in Collections: | 2017, № 6 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Obukhova_O.A._49_58.pdf | 259.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.