Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/31068
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВодопьянова, Е. В.-
dc.contributor.authorVodopianova, E. V.-
dc.date.accessioned2016-10-24T13:04:39Z-
dc.date.available2016-10-24T13:04:39Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationВодопьянова, Е. В. Мир студенчества ЕС и России: сравнительный анализ / Е. В. Водопьянова // Белорусский экономический журнал. - 2015. - № 3. - С. 104-115.ru_RU
dc.identifier.issn1818-4510-
dc.identifier.urihttp://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/31068-
dc.description.abstractПосвящена европейскому студенчеству как системообразующему элементу пространства высшего образования в Старом Свете. При анализе реалий европейской и российской студенческой жизни используется методология сравнительного анализа и истории повседневности. В выводах статьи констатируются принципиальные различия в социальных траекториях студенчества в ЕС и России. Европа эволюционирует в направлении создания условий для реализации студенчеством стратегий «мобильность – диверсификация – качество». Россия, напротив, нацелена на экономизацию высшего образования и сокращение числа студентов в условиях отсутствия долгосрочной национальной политики в этой области. Автор подчеркивает, что именно последняя должна лечь в основу формирования кадровой составляющей реиндустриализации и движения к стабильному информационному социуму в РФ.ru_RU
dc.description.abstractDeals with the European university students’ community as a system-forming element of higher education in the Old World. The methodology of comparative analysis and history of everyday life are used in the analysis of the European and Russian realities of university students life. The conclusions of the article contain fundamental differences in the social developments of university students in the EU and Russia. Europe is evolving in the direction of creating the conditions for implementing the strategies of «mobility-diversification-quality» by university students. Russia, in contrast, focuses on the economization of higher education and reduction of the university students number due to the lack of long-term national policy in this field. The author emphasizes that it is the latter that should be the basis for the formation of the cadre component of re-industrialization and the movement towards the stable information environment in Russia.-
dc.languageРусский-
dc.language.isoru_RUru_RU
dc.publisherБелорусский государственный экономический университетru_RU
dc.subjectстуденчествоru_RU
dc.subjectевропейское пространство высшего образованияru_RU
dc.subjectРоссияru_RU
dc.subjectобразовательные стратегииru_RU
dc.subjectпараметры повседневностиru_RU
dc.subjectuniversity studentsru_RU
dc.subjectthe European Higher Education Arearu_RU
dc.subjectRussiaru_RU
dc.subjecteducational strategiesru_RU
dc.titleМир студенчества ЕС и России: сравнительный анализru_RU
dc.title.alternativeUniversity students world in EU and Russia: comparative analysis-
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2015, № 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vodopyanova._E._V.__104_115.pdf523.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.