Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109591
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПисарик, В. Г.-
dc.contributor.authorPisarik, V.-
dc.date.accessioned2025-11-13T10:26:13Z-
dc.date.available2025-11-13T10:26:13Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationПисарик, В. Г. Развитие маркетинга на основе интеллектуальных моделей LLM и LLM-агентов / В. Г. Писарик // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2025. - № 5 - C. 63-69.ru_RU
dc.identifier.issn1026-3578-
dc.identifier.urihttp://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/109591-
dc.description.abstractЦелью статьи является разработка новых аналитических маркетинговых инструментов с использованием моделей и методов искусственного интеллекта. Для достижения поставленной цели автор исследует современные концепции развития искусственного интеллекта на основе интеллектуальных моделей LLM (больших языковых моделей) и интеллектуальных LLM-агентов. По результатам исследований предложены новые подходы к использованию интеллектуального потенциала моделей, обеспечивающих решение сложных маркетинговых задач и интеллектуальную поддержку работы маркетологов. Разработаны архитектура и программные решения, реализованы инновационные инструменты — LLM-агент «Маркетолог» и LLM-агент «Исследователь», внедрение которых дает возможность организациям использовать потенциал искусственного интеллекта на практике для совершенствования эффективности маркетинговой деятельности.ru_RU
dc.description.abstractThe purpose of the paper is the developing of new analytical marketing tools with the using of artificial intelligence models and methods. To achieve this goal, the author explores modern concepts of artificial intelligence development based on intelligent LLM (large language models) models and intelligent LLM agents. New approaches to using of the intellectual potential of models have been proposed by means of research results, which provide solutions to complex marketing problems and intellectual support of the marketers’ work. Architecture and software solutions have been developed, LLM-agent «Marketer» and LLM-agent «Researcher» innovative tools have been implemented, which allows organizations to use the artificial intelligence potential in practice to improve the effectiveness of marketing activities. They are versatile solutions and can be incorporated into the marketing activities of a wide range of organizations.-
dc.languageРусский-
dc.language.isoru_RUru_RU
dc.publisherБелорусский государственный экономический университетru_RU
dc.subjectмаркетингru_RU
dc.subjectнейронные сетиru_RU
dc.subjectискусственный интеллектru_RU
dc.subjectинтеллектуальные моделиru_RU
dc.subjectинтеллектуальные агентыru_RU
dc.subjectmarketingru_RU
dc.subjectneural networksru_RU
dc.subjectartificial intelligenceru_RU
dc.titleРазвитие маркетинга на основе интеллектуальных моделей LLM и LLM-агентовru_RU
dc.title.alternativeMarketing development on the base of intelligent LLM-models and LLM-agentsru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2025, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pisarik_63-69.pdf279.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.