Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/100061
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКотов, А. М.-
dc.contributor.authorKotau, A.-
dc.date.accessioned2023-10-31T11:00:13Z-
dc.date.available2023-10-31T11:00:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationКотов, А. М. Использование инструментов мерчандайзинга в трейд-маркетинге / А. М. Котов // Вестник Белорусского государственного экономического университета. - 2023. - № 5 - C. 49-55.ru_RU
dc.identifier.issn1026-3578-
dc.identifier.urihttp://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/100061-
dc.description.abstractПриведено значение мерчандайзинга в трейд-маркетинге организаций — инструмента для увеличения объема продаж. Рассмотрены факторы мерчандайзинга в процессе трейд-маркетинга. Описаны способы организации мерчандайзинга в производственных компаниях, выявлены признаки мерчандайзинга в розничной торговле и указаны его ключевые функции. Автором предложено либо выделение отдельно стоящей единицы, либо ввод новой штатной единицы — мерчвайзера в структуру организации с целью оперативного контроля процесса мерчандайзинга для увеличения дохода как компании, так и торгово-розничных объектов.ru_RU
dc.description.abstractThe article shows the importance of merchandising in the trade marketing of enterprises as a tool to increase sales. The factors of merchandising in the process of trade marketing are considered. The ways to organize the merchandising function in manufacturing companies are described, the signs of merchandising in retail trade are identified and its key functions are indicated. The author suggests either the creation of a separate unit in an organization or the introduction of a new staff position of a «merchviser» into the structure of an enterprise in order to promptly control the merchandising process to increase the income of both the enterprise and retail facilities.-
dc.languageРусский-
dc.language.isoru_RUru_RU
dc.publisherБелорусский государственный экономический университетru_RU
dc.subjectтрейд-маркетингru_RU
dc.subjectмерчандайзингru_RU
dc.subjectритейлru_RU
dc.subjectпоставщикиru_RU
dc.subjectкатегорийный менеджерru_RU
dc.subjectмерчвайзерru_RU
dc.subjecttrade marketingru_RU
dc.subjectmerchandisingru_RU
dc.subjectmerchandiserru_RU
dc.titleИспользование инструментов мерчандайзинга в трейд-маркетингеru_RU
dc.title.alternativeUse of Merchandising Tools in Trade Marketingru_RU
dc.typeArticleru_RU
Appears in Collections:2023, № 5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kotov_49_55.pdf149.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.