Please use this identifier to cite or link to this item: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102604
Title: Социально-экономические аспекты оценки конкурентоспособности субъектов рынка (на примере потребительской кооперации)
Other Titles: Socio-economic aspects of estimation of competitiveness market subjects (on the example of the consumer cooperatives)
Authors: Целикова, Л. В.
Issue Date: 1999
Publisher: Белорусский государственный экономический университет
Language: Русский
Type: Thesis
Citation: Целикова, Л. В. Социально-экономические аспекты оценки конкурентоспособности субъектов рынка (на примере потребительской кооперации) : автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата экономических наук по специальности 08.00.05 — экономика и управление народным хозяйством / Л. В. Целикова; УО «Белорусский государственный экономический университет». – Минск, 1999. – 21 с.
Abstract: Конкретизация и дополнение сущностных характеристик «конкуренции» и конкурентоспособности» субъектов рынка; введение в научный оборот понятий рыночная и ресурсная составляющие конкурентоспособности; выявление, систематизация и построение ромба факторов, определяющих конкурентоспособность субъектов рынка; методика формирования конкурентной карты потребительского рынка Республики Беларусь; методические подходы к оценке уровня конкурентоспособности потребительской кооперации и обоснованию направлений ее совершенствования, система показателей, модель и методика оценки конкурентоспособности потребительской кооперации, стратегия и тактика повышения конкурентоспособности потребительской кооперации на рынке с рекомендациями по научно-практической их реализации.
Concretization and addition of the essential characteristics of “competition” and competitiveness” of market entities; introduction into scientific circulation of the concepts of market and resource components of competitiveness; identification, systematization and construction of a diamond of factors that determine the competitiveness of market entities; methodology for forming a competitive map of the consumer market of the Republic of Belarus; methodological approaches to assessing the level of competitiveness of consumer cooperation and substantiating directions for its improvement, a system of indicators, a model and methodology for assessing the competitiveness of consumer cooperation, strategy and tactics for increasing the competitiveness of consumer cooperation in the market with recommendations for their scientific and practical implementation.
URI: http://edoc.bseu.by:8080/handle/edoc/102604
Appears in Collections:Авторефераты диссертаций

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
k_Tselikova_e.pdf813.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.